Obținerea autorizațiilor de construire devine mai simplă în București. “Nu mai plimbăm hârtii de la o instituție la alta”
Bucureștenii care au nevoie de obținerea unei autorizații de construire sau de un certificat de urbanism nu trebuie să se mai prezinte la Primăria Municipiului București cu extras de carte funciară sau cu planul cadastral, transmite imobiliare.ro.
“Dacă ai nevoie de autorizație de construire, certificat de urbanism, certificat de număr poștal sau alte documente de la Primărie, nu mai trebuie să aduci extrase de carte funciară sau plan cadastral. Le luăm noi direct, online, prin platforma My Eterra. Gratuit”, a explicat primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu într-o postare realizată pe Facebook.
“Am simplificat tot ce se putea pentru un București mai digital, mai eficient și mai rapid. Asta înseamnă servicii publice care funcționează pentru oameni. Nu mai plimbăm hârtii de la o instituție la alta. Scăpăm de ele, una câte una”, a mai scris el.
Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a anunțat la rândul său că primăriile și consiliile județene se pot înrola în platforma MyEterra pentru a obține gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative.
“Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat el.
Aceasta este a treia etapă din procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
Vă reamintim că din 7 aprilie extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral și cele de la prima înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar din 2 iunie serviciul a devenit gratuit și online.